23 September 2012

Teknik mudah nak tahu pergerakan harga emas

Assalamualaikum & Salam Sejahtera;

Cara paling senang kita hendak tahu samaada harga emas tengah naik, turun atau stabil adalah sebagaimana dijelaskan dibawah.

Kebanyakan kita yang masih baru nak bercinta dengan emas ini tidak tahu untuk kenalpasti harga emas samaada dalam keadaan menaik atau menurun. Ada yang kata kalau nak lihat harga emas kita perlu tengok di berita di TV, bertanya tokey barang kemas, tengok dalam surat khabar, tengok di internet dan bermacam-macam lagi

Tidak dinafikan memang ada bermacam cara tetapi yang paling mudah dan senang kita tengok kitco live price chart. Ini kerana harga emas dunia diperdagangkan dalam USD berdasarkan harga di kitco sendiri. http://www.kitco.com/charts/

Memandangkan harga semua produk Public Gold di kemaskini setiap 20 minit berdasarkan pergerakan live price di kitco, adalah SANGAT PERLU untuk kita sentiasa aware dan alert dengan pergerakan harga di kitco live price chart (ini cara paling amatur, bg yang lebih pro, mereka akan lihat pergerakan harga di MT4)

 
Dari kitco live chart yg simple ini, kita boleh lihat pergerakan harga semasa (garisan warna hijau) berbanding harga semalam (garisan warna merah) dan harga kelmarin (garisan warna biru).

Dari situ, kita boleh buat perbandingan, sama ada harga sedang naik atau sedang turun.

Jika sedang turun, cepat-cepat tengok jadual harga bagi setiap produk PG yang ingin dibeli dan hubungi dealer berdekatan sebelum harga naik semula. Keputusan bertindak berada ditangan anda dan anda yang dapat menentukan sama ada anda ingin untung atau anda ingin terus bersama inflasi. (simpan wang kertas yang mempunyai susut nilai).

Harga akan sentiasa di update setiap 20 minit. Jika tak sempat lock masa harga turun, sangat lah rugi. Kerana di Malaysia ini, hanya syarikat Public Gold sahaja yang menawarkan pembelian emas dan perak berdasarkan harga live price berdasarkan kitco live price yg sentiasa dikemaskini setiap 20 minit. Kebanyakan syarikat lain hanya akan update harga mereka sekali sahaja setiap hari.


Jadi, bagi mereka yang berminat nak beli emas@ nak borong emas, boleh hubungi saya di talian 019-9133093. Nak jadi dealer pun boleh. Saya masih memerlukan dealer2 diseluruh Malaysia.

Amir Yusoff
Priority Dealer (PG004241)

emaspublic2u@gmail.com

019-9133093

No comments:

Post a Comment